אנגרמה- אימון והדרכה - "טיפוח רגשות חיוביים תורם לשיפור המצב הבריאותי"
 

"טיפוח רגשות חיוביים תורם לשיפור המצב הבריאותי"

 
מתוך מאמר שפורסם בניו יורק טיימס:

כיום, מתבהר כי מה שמתחולל בגופנו משפיע באופן ישיר על מצבנו הנפשי ולהיפך. הוכח מחקרית כי אדם המתמודד עם בעייה בריאותית ודואג לטפח רגשות חיוביים באופן פעיל עשוי לחזק את המערכת החיסונית שלו ולהמנע מדיכאון, ובאופן כללי- רגשות חיוביים מסייעים לנו להמנע מבעיות בריאותיות. ג'ודית מוסקוביץ, מרצה למדעי החברה בבית הספר לרפואה על שם פיינברג באוניברסיטת נורת'ווסטרן שבשיקגו, גיבשה מערך של שמונה מיומנויות שמטרת לסייע בטיפוח רגשות חיוביים, על פי מחקרים שערכו היא ועמיתיה נמצא כי אנשים שאובחנו כנשאי HIV  ואימצו את המיומנויות הללו, נמצא בגופם ריכוז נמוך יותר של הנגיף, הם נטו להקפיד יותר על נטילת התרופות, זקקו פחות לתרופות נוגדות דיכאון וחיו זמן רב יותר.
אחת המטרות החשובות של האימון, היא לסייע לאנשים להרגיש מאושרים, רגועים ושבעי רצון, גם אם בעיצומו של משבר בריאותי.

ואלו הן שמונת המיומנויות:
1.      זהה בכל יום אירוע חיובי שקרה.
2.      התענג על האירוע ותעד אותו ביומן או ספר עליו למישהו
3.      התחל לנהל יומן יומי, שבו תכיר תוגה על דברים שונים.
4.      ציין נקודת חוזקת אישית שלך ותאר כיצד השתמשת בה.
5.      הצב לעצמך מטרה בת השגה ותאר את התקדמותך לעבר השגתה.
6.      דווח על אירוע כלשהו שגרם לך למצוקה קטנה יחסית וציין דרכים להתייחס אליו באופן חיובי.
7.      זהה ותרגל מדי יום מעשים קטנים של טוב לב.
8.      תרגל מודעות קשובה (מיינפולנס), תוך התמקדות במה שקורה כאן ועכשיו, במקום בעבר או בעתיד.

נוסף על כך, במחקר נוסף שנערך, שכלל 49 מטופלים החולים בסוכרת מסוג 2, נמצא כי קורס מתוקשב לטיפוח רגשות חיוביים הביא לחיזוק לחושת העצמי הבריאה והפחתה ברגשות שלילייםי ותחושות מצוקה. מחקרים קודמים, מצאו כי בקרב חולי סוכרת קיים קשר בין טיפוח רגשות חיוביים לבין שליטה ברמת הסוכר בדם ושיפור אורח החיים. ממצאים דומים, נראו במחקרים בהם השתתפו נשים חולות בסרטן השד , ובקרב לוקים בדמנציה.
 
 
 
 
 
בניית אתרים סייטד