קבלת החלטות
"מתי אלמד לבחור נכון?" (אמיר דדון)
לפני קבלת ההחלטה הבאה, שאל את עצמך קודם כל – האם זו החלטה אסטרטגית, משמעותית, או
מהירה?
כשעליך לקבל הרבה החלטות, הפתרון הפשוט הוא לקבל את כולן באותה הדרך. אבל אין צורך להקדיש את אותה כמות הזמן לכל החלטה, אתם תקבלו החלטה בקלות דעת באחת ואילו תתמהמהו ותבזבזו את זמנכם באחרת.
על מנת להיות יותר יעיל, חלק את ההחלטות שלך לשלושה סוגים: אסטרטגית, משמעותית ומהירה.
החלטות אסטרטגיות הן לרוב אנליטיות ובעלות ארגוניות מורכבת. בנוסף, הן בעלות פוטנציאל להשפיע על הטווח הארוך של החברה שלך. הן דורשות את מרבית הזמן ותשומת הלב וכן תהליך קפדני ומקיף.
החלטות משמעותיות מלוות בהשלכות שונות ועשויות לדרוש השקעה ניכרת, אך הן לא תמיד חשובות בפני עצמן.
התאם את סוג ההחלטה לזמן הנדרש לקבלתה, כך שתקדיש זמן רב יותר לאלו המורכבות יותר.
החלטות מהירות אינן מורכבות ולעיתים קרובות אינן חייבות להתקבל על ידיך. הצמדות לכללים פשוטים
ולרשימות (check lists) יעזרו לך לקבל החלטות מסוג זה במהירות האפשרית.
תורגם ועובד מתוך מאמר בbusiness harvard review.